Size

DanH44

Member
Joined
Apr 25, 2020
Messages
79
Location (City and/or State)
Syracuse NY
I know obviously sulcatas get quite large. I am however curious to general growth rate? How large would I expect a baby to be after 1 year? 2 years? 3?
 

mastershake

Well-Known Member
5 Year Member
Joined
Jan 19, 2018
Messages
585
Location (City and/or State)
Florida
one of mine at 2.7 yrs is just a hair under 30lbs, another same age is 27lbs. one 3.5 yr old is 32lbs. but we also have a 5-6yr old (rescue we are guessing based on previous owner) who is only 22.9lbs. they can and do vary even from the same clutch
 

Chubbs the tegu

Well-Known Member
5 Year Member
Joined
May 9, 2019
Messages
9,889
Location (City and/or State)
Ma
It varies so much.. but if started off the right way from a reputable breeder and raised in optimum conditions then u will have a tank in 3 years. Mine just turned 1 in august and is 5lbs 12oz right now
 

Warren

Well-Known Member
Tortoise Club
5 Year Member
Platinum Tortoise Club
Joined
Jan 24, 2019
Messages
1,812
Location (City and/or State)
Balto. MD
It varies so much.. but if started off the right way from a reputable breeder and raised in optimum conditions then u will have a tank in 3 years. Mine just turned 1 in august and is 5lbs 12oz right now
When I received my Sucata he was about 4 months old, weighing 46 grams. At 1yr. old he weighed 2 pounds, 2 yrs. old he weighed 9 pounds. He weighs just over 18 pounds now, he will be 3 yrs old on Dec.
 

New Posts

Top