Red foot tortoise diet

Tweeter066

New Member
5 Year Member
Joined
Jun 30, 2013
Messages
20
I have 3 redfoots that are feed every other day they get escarole spring mix and mustard greens they also get a little fruit mix treat ImageUploadedByTortForum1387313000.378681.jpg


Tweeter066 said:
I have 3 redfoots that are feed every other day they get escarole spring mix and mustard greens they also get a little fruit mix treat

Is this enough variety and as a treat when ever I go shopping I pick up a little kale and turnip greens
 
Last edited by a moderator:

gustaf

Active Member
5 Year Member
Joined
Nov 25, 2013
Messages
226
Seems pretty good to me. The diet for mine is pretty similar. I also let my redfoot graze in the yard just about every day
 

mike taylor

Well-Known Member
10 Year Member!
Platinum Tortoise Club
Joined
Oct 28, 2012
Messages
13,461
Get more weeds and grasses . You can feed flowers hibiscus. Go to tortoise table uk and you will find a hole lot of good foods . They love mazuri tortoise or zoomed forest tortoise food . These guys are grazers the more you can offer the better.
 

Tweeter066

New Member
5 Year Member
Joined
Jun 30, 2013
Messages
20
gustaf said:
Seems pretty good to me. The diet for mine is pretty similar. I also let my redfoot graze in the yard just about every day

I. Do to in the summer though
 

ballergrapher

Member
5 Year Member
Joined
Aug 30, 2013
Messages
47
Do you guys give protein food includes in your rfs diet? I tried giving mine eggs and boiled chicken.. At 1st he eat it, but the next week, doesnt like anymore.
 

mike taylor

Well-Known Member
10 Year Member!
Platinum Tortoise Club
Joined
Oct 28, 2012
Messages
13,461
Yes I give fish and chicken .
 

oneeyedClyde

Member
Joined
Dec 29, 2013
Messages
51
Re: RE: Red foot tortoise diet

ballergrapher said:
Do you guys give protein food includes in your rfs diet? I tried giving mine eggs and boiled chicken.. At 1st he eat it, but the next week, doesnt like anymore.

Mine eat boiled eggs. Try again with the egg to see if they will eat it.... Mine are little piggies
 
Top